4 Ekim 2010 Pazartesi

Keçiboynuzu ve Keçiboynuzu Pekmezi

Keçiboynuzu, harnup adıyla da bilinen bir meyvedir, tarih boyunca tüketimi incelendiğinde çarpıcı sonuçlar elde ederiz; eski zamanlarda doğal tatlandırıcı olarak şeker yerine kullanılmıştır.
Gelişen sanayi ile beyaz şekr sofralarımızda yer alırken doğal şekerli meyveler önemini yitirmiştir.

Meyve şekerinin vücudumuza faydalı olduğunu ve içerdiği gallik asiti göz önünde bulundurursak günlük beslenmemize şeker yerine ekleyebiliriz. Gallik asit bir çok kronik hastalığın riskini azaltmakta, sağlıklı antioksidan kaynağı olarak diyetimize olumlu etki yapmaktadır.

Çocuklarınız ve sizin için 1 tatlı kaşığı keçiboynuzu pekmezi veya 1 parça keçiboynuzunun diyetinizi daha renkli ve sağlıklı hale getiriceğini, tatlı krizini engelleyeceğini unutmayın. Bu miktarların yarım porsiyon meyve yerine geçtiğini de ekleyelim.

Sağlıklı günler dilerim.

1 yorum:

  1. YAA BEN DENEDİM ALDIM AMA İNAN ZOR YEDİM..YİYORUM ..EEE YİYECEĞİM ???????
    ÇOK TATLI İNANIN AMA TATLI KRİZİ OLANLAR İÇİN BİRE BİR OLABİLİR. BU ARADA BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİDE GÜÇLENDİRİYOMUŞ. AYSEGL DENİZ

    YanıtlaSil